نماینده حماس:  هیچ خلأیی در رأس رهبری حماس نداریم

«خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران با رد ادعاها درخصوص خلل در ساختار رهبری این جنبش تصریح کرد: هیچ خلأیی در رأس رهبری حماس نداریم

به گزارش مشرق، وی به شبکه الجزیره قطر گفت: ما یک گروه نهادینه شده هستیم که با ترور رهبرانمان، تحت تأثیر قرار نخواهیم گرفت.

‌سخنان القدومی پس از شهادت یحیی السنوار و اسماعیل هنیه رؤسای پیشین و اسبق دفتر سیاسی این گروه صورت می گیرد.

عصر روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که در بمباران منطقه‌ای از غزه، یحیی السنوار را به شهادت رساند و روز جمعه ۲۷ مهر ماه خبر شهادت سنوار از سوی حماس رسما اعلام شد.

وی متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده در سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

السنوار که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس